Subject: RE: 24026 kooskõlastamine, Tartu maakonnas Nõo vallas Nõgiaru külas Männitiigi kinnistu ristumiskohtade põhiprojekt
From: "Karl Kadak | Roadplan" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Date: Mon, 11 Nov 2024 15:58:16 +0200

Tere!

Palume Teie kooskõlastust Aarna OÜ tellimusel Tartu maakonnas Nõo vallas
Nõgiaru külas Männitiigi kinnistu ristumiskohtade põhiprojektile (Roadplan
OÜ töö nr 24026).

Projektiga nähakse ette  2 ristumiskohta riigiteega 22192.

Eelnevad Transpordiameti poolt esitatud märkused on parandatud.
Elektrilevilt saadud kinnituse kohaselt on nende kaabel piirkonnas
kaitstud ning selle kohane kirjavahetus ja teostusjoonis on eraldi välja
toodud lingil.

Projektdokumentatsioon on leitav lingilt:
<https://estroadplan.sharepoint.com/:f:/s/24026MnnitiigiMS465/EkgZuT7yJE1B
h_3_0fkxKW0B5TKQ4J3NorTyAlRzNhC1vA?e=xiHFOV>  2024-11-11 PP
kooskõlastamiseks

Tänan!

Lugupidamisega

Karl Kadak
Projektijuht

+372 55668311 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] | roadplan.ee
Roadplan OÜ | Tiigi 78, Tartu | Laki 4, Tallinn

From: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Sent: reede, 8. november 2024 08:18
To: Karl Kadak | Roadplan <[email-masked]>
Subject: RE: 24026 kooskõlastamine, Tartu maakonnas Nõo vallas Nõgiaru
külas Männitiigi kinnistu ristumiskohtade põhiprojekt

Tere,

Märkuste punkt 1 – kui projekteerija kinnitab, et esitatud kaabli kõrgused
vastavad teostusjoonistele ning kaabel on projektis näidatud sügavusel,
siis probleemi truubiga ei ole.

Küll aga tuleb riigitee teemaa kinnistu ulatuses kaabel kaitsta
kaitsetoruga ning see peab olema 1250 N.

Tuleb suhelda kaabli omaniku ehk Elektrileviga ning kui tehnovõrgu omanik
nõustub lahendusega et kaablit ei ole vajalik siin kaitsta, siis tuleb see
kirjalik kooskõlastus /märkus lisada siia projekti.

Märkus punkt  4 – mitte posti panna

Märkuste punkt  8 – sellise pöördekoridori näitamisega projektis ei saa
nõustuda ning sellist lahendust me ei saa kooskõlasta – pööre näidatud
kraavist. Tegemist on kinnistu juurdepääsuga, mis on

ette nähtud meie mahasõidu  tüüp I põhimõtteid aluseks võttes. Teepeenara
laiust 1,0 m ei ole põhjendatud siia rajada, kuna ka riigiteel ei ole
sellise laiusega teepeenart. Teepeenar 0,5 m on siin

õigustatud ning sobilik. Mahasõit riigiteelt ja riigiteele väljasõit ei
saa ega tohi toimuda teepeenralt. Antud pöördekoridor ei ole usutav ega
kindlasti tõene, liikumine ei toimu siin suurel kiirusel, väljasõit on 5
km/h.

Mahasõidu projekteerimisel ei ole kusagil seda nõuet, et siin on tegemist
tuletõrje veevõtu tiigiga.

Teiste projekteerija poolt esitatud selgitustega märkustele saame
nõustuda.

Korrigeeritud projekt palume esitada e-posti aadressile
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Karl Kadak | Roadplan <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, October 8, 2024 3:13 PM
To: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: 24026 kooskõlastamine, Tartu maakonnas Nõo vallas Nõgiaru
külas Männitiigi kinnistu ristumiskohtade põhiprojekt

Tere!

Vastan saadetud märkustele allpool kirjas rohelisega.

Palun tagasisidet saadetud märkustele.

Lugupidamisega

Karl Kadak
Projektijuht

+372 55668311 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] | roadplan.ee
Roadplan OÜ | Tiigi 78, Tartu | Laki 4, Tallinn

From: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: reede, 4. oktoober 2024 13:58
To: Karl Kadak | Roadplan <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: 24026 kooskõlastamine, Tartu maakonnas Nõo vallas Nõgiaru
külas Männitiigi kinnistu ristumiskohtade põhiprojekt

Tere,

Esitatud projekti osas on järgmised märkused:

Km 0,221 ristumiskoht

1.	Meie tehnovõrkude spetsialist on esitanud siin märkused

TRAM tehnovõrkude juhendi kohaselt tuleb:

- tehnovõrk kavandada truubi alla min 1m sügavusele truubi põhjast –  siin
on truubi ja elektri kaabli ristumine.

- antud asukohas riigiteealuse maa piirides kavandada kaitsetoru min 1250N

Mis selle märkuse esimese punktiga öelda tahetakse? Hetkel on
projekteeritud truup olemasoleva kaabli peale ning nende kõrguste vahe on
2,42 m. Kuna tehnovõrk on truubi suhtes nii sügaval siis kas sellel
kaitsetorul on vajadust?

Kui

2.	Lõike joonisel on märgitud elektri kaabli pealt kõrgus 64.47 – see
teeks kaabli sügavuseks tänasest maapinnast ca 2,43 m. Millel see
kõrguslik info tugineb?

Elektri kaablite paigaldus ei toimu ju sellise sügavusega.

Kaabli sügavus maapinna suhtes vastab tõele (meie andmetel). Kõrguslik
info pärineb geoaluselt. Kuna kaabel läheb olemasoleva kraavi alt läbi,
mis on juba ise üsna sügav, siis tunduvad numbrid üsna loogilised. Lisan
ka pildina väljavõtte geoaluselt mahasõidu piirkonnas.

3.	Projekteeritud truup – sissevool 66.59, väljavool 66.10, i on 3,6
% ?

Projekteeritud truubi sissevoolu juures on kraavi põhja langetatud
vähemalt 30 cm, mis põhjusel?

Olemasolevas olukorras on kahe mahasõidu all üks pikk truup.
Projektlahendus näeb ette olemasoleva truubi lõikamist peale Vahtramäe
kinnistu mahasõitu ning uue truubi rajamist Männitiigi kinnistu mahasõidu
alla. Olemasolevat truupi ei saa kogu oma ulatuses kasutada, kuna ei ole
võimalik tagada minimaalset kõrgusgabariiti truubitoru pealse ning
mahasõidu katendi vahel. Vahtramäe ja Männitiigi vahelisel alal on kraavi
põhja kõrgusi korrigeeritud nii, et Männitiigi mahasõidu all oleks
mahasõidu katte pealispinna ja truubi vahel vähemalt 0,5m ruumi (vt pilt -
punane joon on mahasõidu pealispind ning sinine toru on truup).

Kuna kraavi põhja pikikalle on juba olemasolevas olukorras väga järsk
(ligikaudu 5%), siis on truubi 3,6% pikikalle paratamatu.

4.	Projekteeritud sinise helkuriga tähispost – tähispost on
paigaldusega keset elektri kaablit??

Üldiselt antud asukohas ja riigitee lõigus ei ole tähisposte kasutatud
mahasõitudel

Soovi korral võime posti ära võtta

5.	Mis saab sellest aiast ja nendest väravatest siin?

Hetkel oleme arvestanud, et olemasolevad aiad säilitatakse. Juurdepääs
kinnistule läbi olemasoleva väravaaugu likvideeritakse kuna värava ette on
projekteeritud kraav. Liikluskorraldusel on kujutatud ka erandlik
nähtavuskolmnurk (190x5m), mida on võimalik tagada ka siis kui
olemasolevat aeda ei likvideerita.

Km 0,151 ristumiskoht

6.	antud asukohas riigiteealuse maa piirides kavandada kaitsetoru min
1250N – elektri kaabli kaitsmiseks

Näitame kaabli kaitsmise.

7.	Kraavi puhastamise järgselt sissevoolu kõrgus tõuseb 6 cm ?

Kraavi puhastamine ei puutu siin kõrguste muutumisel asjasse, Plaanilt on
näha, et mahasõit ja nõlvad laienevad, mis omakorda tähendab seda, et ka
truup algab kaugemalt. Mida kaugemale mahasõidust minna (mööda kraavi
Vahtramäe kinnistu poole) seda suuremaks kõrgused lähevad. Kraavi põhjal
on ka päris järsk kalle (langeb riigitee nr 3 poole), mistõttu suurenevad
kõrgused veel kiiremini. Olemasoleva ja projekteeritava truubi
alguspunktide vahe on ca 2,75 m. Kraavi põhja kõrgusi ei ole selle
mahasõidu projekteerimisel muudetud.

Olemasolev truup on punase ringi sees. Sinised jooned on projekteeritava
mahasõidu nõlvade alumine piir, ehk uus truup kulgeb vasakpoolsest
sinisest joonest parempoolse sinise jooneni.

8.	Mida tähendab selline pöördekoridor? Pööre toimub otsapidi
ristumiskoha mulde nõlvalt?

Sellist pöördekoridori ei saa anda ning see ei ole ka tõene olukord siin
näidtud.

Pöördekoridoriga on kujutatud olukorda, kus TRAM esindaja soovil on
mahasõidu mõõtmeid vähendatud alla tüüpjoonisel kujutatud mõõtmete
(tugipeenar 0,5m tüüpjoonisel näidatud 1,0m asemel) ning kinnistul asuv
tiik osutub varasemalt mainitud tuletõrje veevõtukohaks. Siiski, isegi
vähendatud mõõtude korral suudab 10m pikk sõiduk erakinnistule
manööverdada - riigitee nr 3 poolses servas ulatub sõiduki nina üle
tugipeenra (šablooni sinine piirjoon) kuid sõiduki ratas jääb mahasõidu
kõvakattele (šablooni lilla katkendjoon). Kui TRAM esindajal on soov
pöördekoridori kujutamiseks mingit muud sõidukit kasutada, siis saame
joonisel selle muudatuse teha.

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiame
t.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMz
YWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY
5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Karl Kadak | Roadplan <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, September 24, 2024 11:56 AM
To: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: 24026 kooskõlastamine, Tartu maakonnas Nõo vallas Nõgiaru külas
Männitiigi kinnistu ristumiskohtade põhiprojekt

Tere!

Palume Teie kooskõlastust Aarna OÜ tellimusel Tartu maakonnas Nõo vallas
Nõgiaru külas Männitiigi kinnistu ristumiskohtade põhiprojektile (Roadplan
OÜ töö nr 24026).

Projektiga nähakse ette  2 ristumiskohta riigiteega 22192.

Projektdokumentatsioon on leitav lingilt:
<https://estroadplan.sharepoint.com/:f:/s/24026MnnitiigiMS465/EvEXzoymqchK
gVrg2B2sJ18BB8lQCv4VIpGziQZQs5sFQQ?e=IqZHfe>  2024-09-24 PP
kooskõlastamiseks

Tänan!

Lugupidamisega

Karl Kadak
Projektijuht

+372 55668311 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] | roadplan.ee
Roadplan OÜ | Tiigi 78, Tartu | Laki 4, Tallinn

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.